کدخبر: 19947

مرکز پرستاری از سالمند

در سال های اخیر که مراقبت کردن از والدین سالمند به دلیل برخی از نگرانی ها درباره سلامتی، مشغله کاری و یا ایمنی توسط خود افراد غیر ممکن شده است، خدمات مراقبتی در منزل بیش از پیش به محبوبیت دست پیدا کرده اند و بسیاری از مخاطبین تهرانی به دنبال بهترین مرکز پرستار سالمند می گردند.

 

در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی بهترین مرکز پرستار سالمند در غرب و شمال و شرق و جنوب تهران و ویژگی های آن، وظایف پرستار سالمند را نیز شرح دهیم و بررسی کنیم که یک پرستار سالمند باید دارای چه مهارت هایی باشد؟

 

ویژگی های بهترین مرکز پرستاری از سالمند

اگر قصد دارید تا از خدمات پرستار سالمند برای والدین عزیز خود استفاده کنید ممکن است برایتان این سؤال به وجود آمده باشد که چگونه بهترین مرکز پرستار سالمند را انتخاب کنید.

ارزیابی مرکز پرستاری در ضمن مشاوره

در زمانی که از موسسه مورد نظر خود درخواست مشاوره می کنید می توانید با بررسی و ارزیابی نحوه مشاوره و نحوه پاسخگویی درباره مرکز خدمات پرستاری به اطلاعات ارزشمندی دست یابید، در زمان مشاوره تمام سؤالات خود را از کارشناس بپرسید تا ابهامی برایتان باقی نماند.

آشنایی با به روز ترین تکنیک های مراقبتی

با گسترش علوم متفاوت تکنیک های متفاوت و ثمربخشی نیز به امور مراقبتی افزوده شده اند، بهترین مرکز پرستاری باید خود را متناسب با پیشرفت ها به روز کرده باشد.

هزینه پرستار سالمند در منزل

هزینه مرکز پرستاری و دستمزد مراقبان از مواردی می باشند که باید در ضمن منطقی بودن، با بودجه شما همخوانی داشته باشند.

تجربه پرستاران و صلاحیت موسسه پرستاری

یکی از مواردی که به طور مستقیم با روند نگهداری از سالمند در غرب تهران و سایر محله های تهران مرتبط می باشد، تجربه و مهارت پرستاران و صلاحیت داشتن موسسه پرستاری است.

برقراری ارتباطی مؤثر با سالمند

توانایی داشتن پرستار سالمند در ارتباط برقرار کردن به صورت مؤثر با سالمند یکی از مواردی است که موجب می شود سالمند نگرانی های خود را به راحتی با سالمند در میان بگذارد و در نتیجه از خدماتی باکیفیت بهره ببرد.

 

مهارت های لازم پرستار سالمند

پیش از اینکه بخواهیم به شرح وظایف پرستار سالمند بپردازیم، لازم است مهارت های مورد نیاز یک پرستار سالمند را شرح دهیم، مسئولیت پذیری، نظم و انضباط و قدرت عکس العمل سریع بخشی از ویژگی هایی می باشند که پرستاران و مراقبان سالمند مجموعه پرستار تهران تمامی این موارد را دارا می باشند، دیگر ویژگی ها و مهارت های لازمه برای یک پرستار سالمند خوب عبارت اند از:

آشنایی با اصول مراقبتی و بهداشتی

واضح است که بخش مهمی از وظایف پرستار سالمند به مراقبت جسمانی و ارزیابی سلامت سالمند باز می گردد و با توجه به اینکه سالمند در این دوران در معرض ابتلا به بیماری های متفاوتی قرار می گیرد، داشتن مهارت و دانش لازم در امور بهداشتی و مراقبتی برای پرستار سالمند الزامی می باشد.

قوه همدلی

با وجودی که بخش زیادی از وظایف سالمند به امور بهداشتی درمانی برمی گردد اما پرستار سالمند باید علاوه بر مهارت در آن ها، بتواند سالمند را به خوبی درک کرده و با او همدلی کند، مراقب سالمندی که بتواند از علایق و نگرانی های سالمند آگاهی یاب، می تواند خدمات با کیفیت تری را نیز ارائه نماید.

برقراری ارتباط با سالمند

با توجه به اینکه سالمند زمان زیادی از روز خود را با مراقب خود می گذراند، مهم است که پرستار سالمند شخصی باشد که بتواند با سالمند ارتباطی مؤثر برقرار کند، همچنین بتواند محیطی شاد ایجاد کند و در ضمن آن به سالمند احساس خوشایندی دهد و اعتماد به نفس وی را بالا ببرد.

وظایف پرستار سالمند

پرستار سالمندی که توانایی مراقبت و نگهداری از سالمند را دارد آموزش دیده است و وظایفی که برای او تعیین می شود متناسب با توانایی جسمانی و روانی سالمند می باشد، برای مثال در مواردی شخص سالخورده خود توانایی انجام امور خود را دارد و تنها برای تنها نبودن به همنشین و همدم نیاز دارد.

در برخی از موارد نیز سالمند مبتلا به بیماری هایی بوده و یا اینکه کم توان و ضعیف می باشد، بنابراین عوامل ذکر شده در تعیین وظایف پرستار سالمند اثرگذار خواهند بود، با این حال برخی از مهم ترین وظایف پرستار سالمند را شرح خواهیم داد.

رسیدگی به وضعیت جسمانی سالمند

از مهم ترین وظایف مراقب سالمند می توانیم به مراقبت از سلامت جسمانی سالمند اشاره کنیم، مراقب سالمند علائم حیاتی شخص سالخورده را به طور منطم بررسی می کند و در صورتی که این علائم در بازه طبیعی نباشند، به پزشک اطلاع خواهد داد.

همچنین مراقب است که سالمند داروهای خود را در زمان مقرر و به میزان تعیین شده مصرف نماید، در ضمن در صورتی که از تخصص برخوردار باشد، انجام امور تزریقات و پانسمان و هم نرمش های فیزیوتراپی می تواند در شرح وظایف جای بگیرد.

رسیدگی به تغذیه سالمند نیز از وظایف پرستار به شمار می رود، او وظیفه دارد تا غذایی مناسب با رژیم غذایی سالمند برای او تهیه کند و او را از غذاهای ناسالم منع کند.

 

رسیدگی به وضعیت روانی سالمند

مراقبت از سلامت روحی و روانی شخص سالمند نیز در زمره وظایف پرستار سالمند به شمار می رود، او می تواند سالمند را برای پیاده روی به پارک ببرد، همچنین نباید او را تنها بگذارد و لازم است سرگرمی های مناسبی را برای سالمند به وجود بیاورد و با وی هم صحبت شود.

رسیدگی به بهداشت و ظاهر سالمند

موارد زیر برخی از وظایف قابل توجه در حوزه بهداشت سالمند می باشند:

  • استحمام سالمند
  • رسیدگی به نظافت و آراستگی سالمند
  • تعویض لباس، شانه کردن موی سر و اصلاح
  • رسیدگی به بهداشت فردی شخص سالخورده

رسیدگی به امور منزل و امور خارج از منزل

در صورتی که پیش از عقد قرارداد انجام این امور برای پرستار سالمند شرح داده و هماهنگ شده باشد، انجام امور درون و بیرون منزل نیز می تواند در وظایف پرستار سالمند جای داشته باشد، نظافت منزل، رسیدگی به امور بانکی و مالیاتی سالمند برخی از این موارد هستند.

معرفی مرکز پرستار سالمند در غرب و شمال و شرق و جنوب تهران

موسسه پرستار تهران مجموعه ای منظم است که با برخورداری از مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و درمان و خدمات بهداشتی درمانی ایران فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده است.

این مجموعه معتبر را با بهره بردن از ویژگی های ذیل می توان بهترین مرکز پرستار سالمند در سرتاسر تهران معرفی کرد:

  1. همکاری با پرستاران سالمند با تجربه با مدارک معتبر که علاوه بر مهارت در موارد مراقبتی و درمانی همچون فیزیوتراپی و تزریقات توانایی برقراری ارتباطی موثر را با سالمند خواهند داشت و با مسئولیت پذیری به وظیفه خود عمل خواهند کرد.
  2. نظارت به صورت مداوم بر انجام مراقبت ها توسط کارشناسان مجموعه و جویا شدن رضایت شما به طور منظم و دریافت نقطه نظر شما برای بهبود روند ارائه خدمات
  3. آرشیوی غنی از تجربیات علمی و عملی در حوزه خدمات مراقبت از سالمندان
  4. هزینه منصفانه دستمزد پرستاران مطابق بودجه شما و بنابر تعرفه های رسمی
  5. اهتمام ورزیدن در ارائه خدمات مراقبتی تخصصی با کیفیت بالا
  6. پشتیبانی در تمامی 24 ساعت هر هفت روز هفته و امکان ارتباط با پشتیبانی ما در تمامی اوقات
  7. ارائه خدمات پرستاری از سالمند به با توجه به شرایط شما و در ساعات مد نظر شما به شکل های ساعتی، پرستار روزانه سالمند و همچنین نگهداری 24 ساعته و شبانه روزی از سالمند

منبع پرستار تهران

 

ارسال نظر: