کدخبر: 20495

علت کارنکردن کیبورد گوشی و راهکارهای حل مشکل

کیبورد گوشی یکی از اجزای اساسی دستگاه‌های هوشمند است که برای ارتباط با دیگران و ارسال پیام یا جستجو در اینترنت به کار می‌رود. اما گاهی اوقات ممکن است که کیبورد گوشی به درستی کار نکند و این مسئله می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده و ناامیدکننده باشد. در این مقاله به بررسی علل کار نکردن کیبورد گوشی و راهکارهای مناسب برای حل این مشکل خواهیم پرداخت.

 

مشکلات سخت‌افزاری، رایج ترین دلیل کار نکردن کیبورد موبایل

زمانی که کیبورد گوشی از کار می افتد، برای برطرف کردن این مشکل، باید موارد مختلفی را بررسی کنیم. یکی از این موارد، مشکلات سخت افزاری گوشی است. به همین خاطر خرید قاب گوشی دخترانه را به عنوان محافظی کاربردی پیشنهاد می‌کنیم. زیرا واردشدن ضربه به صفحه و قسمت پشتی گوشی، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری از جمله کارنکردن کیبورد به آن وارد کند.

آسیب‌دیدگی فیزیکی، صفحه کلید گوشی

کیبورد گوشی می‌تواند به دلیل سقوط یا ضربه خوردن آسیب ببیند. اگر از گوشی خود به‌خوبی مراقبت نکرده‌اید، ممکن است کیبورد شما دچار مشکل سخت‌افزاری شده باشد. در این شرایط، بهتر است که به یک متخصص مراجعه کنید تا گوشی شما بررسی و تعمیر شود.

مشکل در اتصالات و کار نکردن صفحه کلید موبایل

گاهی اوقات، اتصالات داخلی گوشی ممکن است در اثر ضربه یا هر مورد دیگری دچار مشکل شوند و این موضوع می‌تواند به کار نکردن کیبورد منجر شود. اگر به نظر می‌رسد که مشکل از سخت‌افزار است، بهتر است گوشی را به تعمیرگاه معتبر ببرید. این درحالیست که با استفاده از قاب گوشی y9 prime 2019، یا هربرند دیگر تاحد زیادی میتوان از این اتفاق جلوگیری کرد.

تنظیمات غیرمناسب، دیگر علت از کار افتادن کیبورد موبایل

تنظیمات نادرست یا تغییرات نامناسب در تنظیمات گوشی نیز می‌تواند باعث کار نکردن کیبورد شود. به عنوان مثال، اگر زبان کیبورد به اشتباه تنظیم شده باشد، کاربر ممکن است نتواند به درستی از آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید» برای مشاهده مدل های مختلف و خرید قاب گوشی سامسونگ، روی لینک داده شده کلیک کنید.

مشکلات نرم‌افزاری در کار نکردن کیبورد گوشی

یکی از عوامل اصلی کار نکردن کیبورد گوشی، مشکلات نرم‌افزاری است. این مشکلات می‌تواند شامل گندزدایی برنامه‌ها، کش برنامه، یا نقص‌های داخل سیستم‌عامل باشد.

بروزرسانی سیستم‌عامل؛ اولین دلیل از کار افتادن کیبورد گوشی

عدم بروزرسانی سیستم‌عامل می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در کارایی کیبورد شود. گوشی‌های هوشمند به‌طور مداوم به‌روزرسانی‌هایی برای رفع اشکالات و بهبود کارایی دریافت می‌کنند. اگر گوشی شما با یک نسخه قدیمی از سیستم‌عامل کار کند، ممکن است با مشکلاتی از جمله کار نکردن کیبورد مواجه شوید. راهکار این است که به تنظیمات گوشی رفته و اجزای به‌روزرسانی را بررسی کنید و در صورت وجود، بروزرسانی‌های لازم را اعمال کنید.

خراب شدن برنامه کیبورد دیگر علت کار نکردن کیبورد موبایل

گاهی اوقات خود برنامه کیبورد ممکن است دچار نقص شود. در این حالت، نیاز است که برنامه را دوباره راه‌اندازی یا حتی آن را حذف و دوباره نصب کنید.

پاک کردن کش و داده‌های برنامه راه حلی برای کار نکردن صفحه کلید گوشی

کش و داده‌های برنامه‌های مختلف به مرور زمان می‌توانند حجم زیادی را اشغال کنند و موجب ایجاد مشکلاتی در کارایی شوند. برای حل این مشکل، می‌توانید به تنظیمات گوشی رفته، قسمت برنامه‌ها را پیدا کرده و کش و داده‌های برنامه کیبورد را پاک کنید.

2

غیرفعال کردن کیبورد و از کار افتادن کیبورد موبایل

در برخی موارد، ممکن است به اشتباه کیبورد اصلی گوشی غیرفعال شده باشد. از طریق تنظیمات به بخش کیبورد بروید و اطمینان حاصل کنید که کیبورد به درستی فعال باشد.

راهکارهای عمومی برای حل مشکل کیبورد موبایل

علاوه بر روش‌هایی که در بالا اشاره شد، می‌توانید از راهکارهای عمومی دیگری نیز برای حل مشکل کیبورد گوشی‌تان استفاده کنید.

راه‌اندازی مجدد گوشی

گاهی اوقات، تنها یک راه‌اندازی مجدد ساده می‌تواند مشکلات نرم‌افزاری را حل کند. گوشی خود را خاموش کرده و چند دقیقه صبر کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

استفاده از کیبوردهای جانبی

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، می‌توانید از کیبوردهای جانبی موجود در فروشگاه‌های اپلیکیشن استفاده کنید. این کیبوردها ممکن است به‌عنوان یک گزینه مؤثر برای جایگزینی کیبورد اصلی گوشی عمل کنند.

تنظیمات کارخانه موبایل

اگر هیچ یک از روش‌ها مؤثر نبودند، آخرین راه‌حل می‌تواند ریست کارخانه باشد. اما پیش از اقدام به این کار، توجه داشته باشید که این فرایند تمام اطلاعات گوشی شما را پاک خواهد کرد، بنابراین حتماً از اطلاعات خود پشتیبان‌گیری کنید.

مراجعه به تعمیرگاه برای بررسی کیبورد موبایل

در نهایت، اگر بعد از انجام تمامی مراحل بالا، هنوز مشکل برطرف نشده باشد، ممکن است لازم باشد که گوشی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

چگونه کیبورد گوشی را ریست کنیم

3

ریست کردن کیبورد گوشی می‌تواند به حل مشکلاتی مانند کار نکردن یا عملکرد نادرست آن کمک کند. در ادامه، مراحل ریست کردن کیبورد گوشی را برای سیستم‌عامل‌های مختلف (اندروید و iOS) توضیح می‌دهیم.

ریست کردن کیبورد در گوشی‌های اندروید

1. وارد تنظیمات شوید:

به صفحه اصلی گوشی رفته و به آیکون "تنظیمات" (Settings) بروید.

2. برنامه‌ها را پیدا کنید:

به بخش "برنامه‌ها" (Apps) یا "برنامه‌های نصب‌شده" (Installed Apps) بروید.

3. کیبورد را پیدا کنید:

در لیست برنامه‌ها به دنبال کیبورد پیش‌فرض خود بگردید. این کیبورد معمولاً با نام‌هایی مانند "Gboard"، "Samsung Keyboard" یا "SwiftKey" شناخته می‌شود.

4. ورود به تنظیمات کیبورد:

روی نام کیبورد کلیک کنید تا صفحه جزئیات آن باز شود.

5. پاک کردن داده‌ها:

بر روی گزینه "Storage" یا "فضا" (depending on your phone) کلیک کنید.

سپس "Clear Data" یا "پاک کردن داده‌ها" و "Clear Cache" یا "پاک کردن کش" را بزنید.

6. تأیید:

در صورت درخواست، تأیید کنید که می‌خواهید داده‌ها را پاک کنید. این کار تمام تنظیمات کیبورد را به حالت پیش‌فرض برمی‌گرداند.

7. ریستارت کردن گوشی (اختیاری

گوشی را ریستارت کنید تا تغییرات به درستی اعمال شوند.

ریست کردن کیبورد در گوشی‌های iOS

1. وارد تنظیمات شوید:

به صفحه اصلی رفته و بر روی آیکون "تنظیمات" (Settings) کلیک کنید.

2. به بخش عمومی بروید:

به پایین صفحه بروید و گزینه "عمومی" (General) را انتخاب کنید.

3. تنظیمات انتقال و ریست:

به پایین بروید و گزینه "انتقال یا ریست iPhone" (Transfer or Reset iPhone) را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید.

4. ریست کردن:

در منوی باز شده گزینه "ریست" (Reset) را انتخاب کنید.

5. انتخاب گزینه ریست کیبورد:

بر روی گزینه "Reset Keyboard Dictionary" یا "ریست دیکشنری کیبورد" کلیک کنید.

از شما خواسته می‌شود که تأیید کنید؛ پس با زدن گزینه تأیید، این کار را انجام دهید.

کلام پایانی

کار نکردن کیبورد گوشی می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله مشکلات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و تنظیمات نادرست باشد. با اقدامات و بررسی‌های لازم، می‌توان این مشکل را برطرف کرد. در نهایت، در صورت عدم حل مشکل، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا از بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود.

 

ارسال نظر: