کدخبر: 20485

لیزر موهای زائد و رازهای به صرفه بودن آن

 

لیزر موهای زائد بدن، روشی موثر، مقرون‌به‌صرفه و آسان برای افرادی است که می‌خواهند همواره بدنی تمیز و داشته باشند‌. هزینه لیزر موهای زائد باتوجه به ماندگاری آن نسبت به سایر روش‌ها مناسب‌تر است. این روش در مقایسه با روش‌هایی مانند استفاده از ژیلت، موبر، اپیلاسیون و... به دلیل ماندگاری بالاتر محبوبیت بیشتری هم دارد. امروزه دستگاه‌های جدید و پیشرفته‌ای در این زمینه تولید شده و آقایان و بانوان می‌توانند از این روش برای رعایت بهداشت شخصی خود استفاده کنند. همچنین لیزر روشی بسیار کم‌درد محسوب می‌شود.

 

لیزر موهای زائد و فصل ها: چه زمانی لیزر کنیم؟

بهترین زمان برای لیزر موهای زائد، فصول سرد یعنی پاییز، زمستان و اوایل بهار است که این امر می‌تواند روی هزینه لیزر موهای زائد تاثیرگذار باشد. از آنجایی که لازم است ۲ هفته قبل از لیزر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید، انجام لیزر در این فصل‌ها به دلیل کاهش نور خورشید برای شما آسان‌تر خواهد بود. در فصول خنک احتمال وقوع عوارضی مانند آفتاب‌سوختگی پس از لیزر وجود نخواهد داشت. لازم به ذکر است که موهایی که بعد از لیزر رشد می‌کنند، به زودی می‌ریزند. شما می‌توانید با انجام لیزر در فصول خنک توسط لباس‌های آستین ‌بلند و گرم، این موها را در هنگام ریزش‌شان پنهان کنید. از برخی از عوارض احتمالی لیزر که در تابستان بروز می‌کند، می‌توان به سوختگی، التهاب و... اشاره کرد.

از آنجایی که بدن در فصول خنک در بهترین حالت قرار دارد، احتمال ایجاد عوارض گفته شده در پاییز، زمستان و بهار به حداقل می‌رسد. از دیگر دلایلی که باعث می‌شود این فصول برای لیزر مناسب باشند، کاهش احساس درد است. در بهار، پاییز و زمستان انقباض اندام‌ها که باعث خنک شدن بدن می‌شوند، افزایش می‌یابد و بدین ترتیب درد کم‌تری را احساس خواهید کرد.

در تابستان افراد زیادی به استخر و... می‌روند و به همین دلیل برای داشتن ظاهری آراسته به لیزر رو می‌آورند، از این رو هزینه لیزر موهای زائد در فصول سرد ممکن است کم‌تر باشد. یکی از دلایل موثر در انتخاب فصول سرد برای لیزر افزایش کارایی دستگاه‌های مربوطه روی پوست روشن است. هوای سرد باعث روشن‌تر شدن رنگ پوست و تیره‌تر شدن موها می‌شود. هر چه رنگ پوست روشن و رنگ مو تیره‌تر باشد، دستگاه لیزر بهتر عمل می‌کند. البته افرادی هم که بنا به دلایلی مجبور هستند در تابستان از این روش استفاده کنند، می‌توانند به کمک پمادهای مخصوص از التهاب و عوارض بکاهند.

لیزر موهای زائد و جنسیت: هزینه لیزر برای خانم ها و آقایان

امروزه لیزر یکی از راه‌های آسان، پرطرفدار و گاهی مقرون‌به‌صرفه برای از بین بردن موهای زائد بین بانوان و آقایان محسوب می‌شود. خانم‌ها با این روش می‌توانند موهای صورت، پاها، بازو، بیکینی، زیربغل و..‌ خود را حذف کنند. علاوه بر بانوان، آقایان نیز می‌توانند با استفاده از این روش سریع و آسان از موهای زائد و مزاحم خود خلاص شوند‌. این روش در مقایسه با سایر روش‌های حذف موهای زائد درد کم‌تری دارد و بیشتر آقایان می‌توانند درد لحظه‌ای آن را به‌راحتی تحمل کنند‌. آقایان می‌توانند موهای سینه، شکم، کمر، صورت و گردن خود را با این روش اصلاح کنند.

هزینه لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی مانند نوع کلینیک، پزشک، نوع دستگاه و محل مورد نظر بستگی دارد. هزینه لیزر کل بدن بیشتر از هزینه لیزر برای بخشی از آن مانند زیر بغل است. کم‌ترین هزینه برای بانوان نیز به دور لب، دور سینه و خط ناف تعلق دارد. آقایانی که تمایلی به حذف کامل موهای سینه خود ندارند، می‌توانند با این روش از تراکم موهای این قسمت بکاهند. هزینه لیزر برای آقایان به تراکم مو و گستردگی ناحیه بستگی دارد. هزینه لیزر موهای زائد صورت در مقایسه با کل سینه یا کل کمر پایین‌تر خواهد بود.

15

لیزر موهای زائد و نوع پوست: لیزر برای پوست های مختلف

دستگاه‌هایی که برای لیزر موهای زائد استفاده می‌شوند روی پوست‌های روشن با موهای تیره عملکرد بهتری ارائه می‌دهند. در واقع هر چه تضاد بین رنگ پوست و موی زائد بیشتر باشد، این دستگاه بهتر می‌تواند روی فولیکول‌های مو اثر کند. لیزر الکساندرایت برای افرادی که پوست‌شان روشن است، بهترین دستگاه محسوب می‌شود. این لیزر از طول موج کوتاه‌تری برخوردار است که به حذف موثرتر موهای زائد کمک می‌کند.

افرادی که پوست تیره‌ای دارند هم می‌توانند از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کنند؛ اما نوع لیزری که برای این افراد استفاده می‌شود، متفاوت است. لیزر Nd:YAG برای پوست‌های تیره مناسب است. این لیزر با طول موج بیشتر، رنگدانه پوست را تغییر نداده و فقط موهای زائد را هدف قرار می‌دهد. افرادی که پوست تیره‌ای دارند، ممکن است نسبت به افراد دارای پوست روشن برای حذف موهای زائد خود نیاز به جلسات بیشتری داشته باشند.

لازم به ذکر است که احتمال بروز عوارضی مانند سوختگی یا تغییر رنگ در افراد پوست تیره کمی بیشتر است. البته با انتخاب کلینیکی معتبر و تکنسین ماهر احتمال بروز این عوارض به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید که هزینه لیزر موهای زائد ممکن است در مکان‌های معتبر بیشتر باشد؛ اما می‌توانید با اطمینان خاطر این امر را انجام دهید.

لیزر موهای زائد و درد: لیزر بدون درد یا کم درد؟

لیزر روشی کاملا بدون درد نیست و ممکن است اندکی احساس درد و سوزش در محل موردنظر داشته باشید. تجربه دردی گذرا هنگام لیزر موهای زائد بدن کاملا طبیعی است. برخی افراد تصور می‌کنند هر چه بیشتر حین لیزر درد بکشند، نتیحه بهتری خواهند گرفت که این تصور اشتباه است‌.

با پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه‌های جدید لیزر، میزان دردی که افراد حین انجام این روش متحمل می‌شوند به‌قدری پایین است که می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. طول موج مناسب و ژل خنک‌کننده این دستگاه‌ها باعث می‌شوند شما به‌راحتی و بدون احساس درد شدید موهای زائد خود را حذف کنید. هزینه لیزر موهای زائد در کلینیک‌هایی که دارای دستگاه‌های پیشرفته هستند و باعث درد کم‌تری می‌شوند، ممکن است بالاتر باشد.

16

سخن پایانی

با استفاده از لیزر موهای زائد می‌توان موهای زائد صورت، گردن، کمر، سینه، شکم، بیکینی، زیربغل و... را از بین برد. بهترین زمان برای انجام این روش جهت کاهش التهاب و عوارض فصول سرد است. دستگاه‌های مختلفی برای لیزر پوست روشن و تیره وجود دارد، اما هر چه تفاوت بیشتری بین رنگ پوست و مو وجود داشته باشد، بهتر است. هزینه لیزر موهای زائد به نوع کلینیک، دستگاه لیزر و گستردگی ناحیه موردنظر بستگی دارد.

منبع:

https://doctoreto.com/offers/service/laser-hair-removal

 

ارسال نظر: