کدخبر: 20481

دلایل دود کردن جاروبرقی پارس خزر

پارس خزر، یکی از برند های ایرانی و خوش نام ایرانی است که توانسته است طیف گسترده ای از لوازم خانگی را طراحی و روانه بازار کند. جاروبرقی پارس خزر، یکی از محصولات این برند به شمار می آید که در مدل های متنوعی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.

 

جاروبرقی به دلیل ساختار و عملکردی که از آن برخوردار شده است، ممکن است دود کرده و کارایی خود را از دست بدهد. دلایل دود کردن جاروبرقی پارس خزر، به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید یک به یک آن ها مورد بررسی قرار گرفته با تشخیص عامل اصلی، اقدام به عیب یابی و تعمیر جاروبرقی پارس خزر شود.

محل و بوی دود را در جاروبرقی پارس خزر تشخیص دهید

دود کردن جاروبرقی پارس خزر، ممکن است از بخش های متفاوتی از این وسیله بروز پیدا کند. علاوه بر این خروج دود ممکن است با بو همراه باشد. برای عیب یابی تخصصی، بهتر است محل خارج شدن دود و هم چنین بوی آن به درستی تشخیص داده شود:

  1. خارج شدن دود از موتور جاروبرقی پارس خزر

  2. خروج دود از لوله‌ های جاروبرقی پارس خزر

  3. دود کردن بدنه جاروبرقی پارس خزر

  4. استشمام بوی پلاستیک سوخته

  5. ایجاد بوی سیم سوخته

  6. متوجه شدن بوی گرد و غبار سوخته

دلایل خارج شدن دود از موتور جاروبرقی پارس خزر

یکی از مهم ترین بخش هایی که ممکن است باعث دود کردن جاروبرقی پارس خزر شود، معیوب شدن موتور است. همین عامل به موارد متفاوتی بستگی دارد که شامل موارد زیر می شود:

مطمئن شوید که تمام فیلتر ها تمیز و عاری از انسداد هستند. فیلتر های کثیف می‌ توانند جریان هوا را محدود کرده و باعث گرم شدن بیش از حد موتور جاروبرقی پارس خزر شوند. استفاده از فیلتری که برای مدل جاروبرقی پارس خزر شما مناسب نیست می تواند باعث انسداد و دود شدن شود.

به وجود آمدن انسداد و گرفتگی در لوله‌ های جاروبرقی پارس خزر می‌ تواند جریان هوا را محدود کرده و باعث گرم شدن بیش از حد موتور شوند. لوله ‌ها را برای هرگونه انسداد مانند مو، گرد و غبار یا اشیاء دیگر مورد بررسی قرار دهید.

با فرسوده شدن و یا آسیب دیدگی بلبرینگ ‌های موتور، ممکن است اصطکاک ایجاد شده و باعث خارج شدن دود از موتور جاروبرقی پارس خزر شوند. از این رو باید تعمیرکار جاروبرقی پارس خزر آن ها را تعویض کند.

اگر کیسه جاروبرقی پارس خزر بیش از حد پر شده باشد، می‌ تواند جریان هوا را محدود کرده و باعث گرم شدن بیش از حد موتور شود. کیسه را خالی کنید و از پر شدن بیش از حد آن در آینده خودداری کنید. همین طور اتصالات شل یا سیم کشی آسیب دیده می تواند منجر به جرقه زدن و خروج دود از این جاروبرقی شوند.

در صورتی که پس از بررسی موارد فوق، جاروبرقی هم چنان دود می ‌کند، ممکن است موتور معیوب شده باشد. از این رو باید برای بررسی آن از تکنسین متخصص جاروبرقی پارس خزر کمک بخواهید. همچنین می‌توانید با دنبال کردن آموزش تعویض موتور جاروبرقی پارس خزر، خودتان موتور آن را عوض کنید.

علت خروج دود از لوله ‌های جاروبرقی پارس خزر

با خارج شدن دود از لوله تلسکوپی و یا لوله خرطومی، باید موارد زیر برای عیب یابی جاروبرقی پارس خزر، بررسی شوند:

انسداد در هر یک از لوله ‌ها می ‌تواند جریان هوا را محدود کرده و باعث خارج شدن دود از لوله‌ های جاروبرقی پارس خزر شود. لوله ‌ها را برای هر گونه انسداد مانند مو، گرد و غبار یا اشیاء دیگر بررسی کنید. علاوه بر این اگر لوله‌ های جاروبرقی پارس خزر سوراخ یا پاره شده باشند، ممکن است هوا به داخل موتور کشیده شده و باعث گرم شدن بیش از حد و خروج دود از آن ها شود.

چنان چه کیسه بیش از حد پر شده باشد، می‌ تواند جریان هوا را محدود کرده و منجر به خروج دود از لوله ‌های جاروبرقی پارس خزر شود. کیسه را خالی کنید و از پر شدن بیش از حد آن در آینده جلوگیری نمایید. در صورت نیاز می توانید از کیسه های یک بار مصرف این دستگاه استفاده کنید.

عوامل مرتبط با خروج دود از بدنه جاروبرقی پارس خزر

در صورتی که دود از بدنه جاروبرقی پارس خزر خارج شده است، به احتمال زیاد مشکلی در سیم ‌ها، اتصالات یا بدنه دستگاه وجود دارد. به دلیل پیچیدگی سیم ها و اتصالات و همین طور تفاوت آن ها در مدل های مختلف جاروبرقی پارس خزر، باید برای عیب یابی این مورد، دانش فنی بالایی داشته باشید. حتما در این زمینه با تکنسین متخصص جاروبرقی پارس خزر مشورت کنید.

راهکار هایی برای پیشگیری از دود کردن جاروبرقی پارس خزر

رعایت برخی از نکات در زمان نگهداری و استفاده از جاروبرقی پارس خزر، می تواند از دود کردن آن پیشگیری و جلوگیری کند:

  • در زمان دود کردن جاروبرقی پارس خزر، کار با آن را متوقف کنید.

  • هرگز جاروبرقی پارس خزر را در آب فرو نکنید.

  • به طور مرتب فیلتر ها و کیسه جاروبرقی پارس خزر را تمیز و تعویض نمایید.

  • کیسه یا مخزن باید قبل از پر شدن کامل خالی شود.

  • لوله خرطومی را به طور مرتب بررسی کرده و در صورت وجود انسداد یا آسیب، آن را تعویض کنید.

  • نباید جاروبرقی پارس خزر بیش از حد و بدون وقفه مورد استفاده قرار بگیرد.

  • از جاروبرقی پارس خزر مطابق با راهنمای فارسی آن استفاده شود.

  • محل نگهداری جاروبرقی پارس خزر باید کاملا خشک و به دور از نور مستقیم خورشید باشد.

  • در صورت مشاهده هر گونه مشکل، با تعمیرکار متخصص جاروبرقی پارس خزر تماس بگیرید.

  • در جهت رفع دلایل دود کردن این جاروبرقی، می توانید از خدمات تعمیر جاروبرقی پارس خزر در محل استفاده کنید.

 

ارسال نظر: