کدخبر: 20479

آشنایی کلی با قطعات تشکیل دهنده ژنراتور های دیزلی

 

دیزل ژنراتور ها دارای سیستمی خارق العاده و شگفت انگیز هستند. تصور کنید مجموعه مختلفی از قطعات در کنار یکدیگر تعبیه شده اند و هر یک از آن ها نقش مجزا و منحصر به فردی را داخل سیستم بر عهده دارند. تمام این کارهای هماهنگ برای رسیدن به مطلوب ترین نتیجه برای کاربر، انجام می شود. لوازم یدکی دیزل ژنراتور با توجه به خرابی های رایج و مشکلاتی که برای این دستگاه به وجود می آید بسیار پرکاربرد است. همچنین لوازم یدکی دیزل ژنراتور بادوین که یکی از پرفروش ترین ژنراتور های دیزلی حال حاضر بازار است نیز در مجموعه بزرگ رادوکو که به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین فروشگاه های وارد کننده انواع دیزل ژنراتور ها است، به فروش می رسد.

 

اجزای تشکیل دهنده ژنراتور های دیزلی

برای ساخت دیزل ژنراتور از انواع مختلف قطعات استفاده می شود تا سیستم نهایی بتواند میزان برق مورد نیاز برای محیط را تامین کند. در ادامه کلیت اجزای تشکیل دهنده دیزل ژنراتور برای شما شرح داده ایم.

  • موتور دیزل

این قسمت مهم ترین بخش دستگاه بوده و به عنوان قلب آن شناخته می شود. وظیفه موتور تبدیل انرژی سوخت به مکانیکی است.

  • ژنراتور

انرژی مکانیکی تولید شده توسط موتور، از طریق ژنراتور به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. هر ژنراتور از دو بخش روتور و استاتور ساخته شده است.

  • سیستم سوخت رسانی

این قسمت از مخزن، پمپ و فیلتر ساخته شده است. وظیفه این سیستم ارسال سوخت دیزل به موتور است.

  • سیستم خنک‌کننده

از رادیاتور، مایع خنک‌کننده و پمپ آب برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور و ژنراتور استفاده می‌شود.

  • سیستم کنترل و حفاظت

برای کنترل و مراقبت از دستگاه در برابر عوامل غیر طبیعی همچون اضافه بار، دمای بالا و کمبود فشار روغن و... مورد استفاده قرار می گیرد.

  • سیستم روغن کاری

قطعات مختلف همچون پمپ روغن، فیلتر روغن و مخزن روغن برای کاهش اصطکاک و سایش قطعات متحرک موتور در این قسمت تعبیه شده اند.

  • تابو برق

ابزارهای کنترل، نمایشگر ها و سوئیچ ‌ها در تابلو برق قرار می گیرند تا استفاده از دستگاه راحت تر باشد.

  • باطری و سیستم استارت

از اجزا و قطعات این بخش از دستگاه دیزل ژنراتور برای راه‌اندازی دستگاه استفاده می شود.

ممکن است یک دستگاه دیزل ژنراتور با توجه به مدل و طرحی که کمپانی تدارک دیده است، از قطعات دیگری نیز بهره ببرید. در این بخش ما تنها به معرفی کلی مهم ترین قطعات، اجزا و سیستم های یک ژنراتور دیزلی پرداختیم.

23

قطعاتی که بیشتر دچار استهلاک می شوند

در دیزل ژنراتور ها، برخی از قطعات به دلیل عملکرد مکانیکی و شرایط کاری سخت، بیشتر از قطعات دیگر در معرض سایش و استهلاک قرار می گیرند. این قطعات عبارت اند از:

  • پیستون و سیلندر ها
  • یاتاقان‌ ها
  • رینگ‌ های پیستون
  • سوپاپ ‌ها و سیت سوپاپ
  • فیلتر ها (فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر سوخت)
  • پمپ روغن و پمپ سوخت

این قطعات باید در طول زمان های مشخص مورد بررسی قرار بگیرند تا در صورت وجود هر گونه خرابی یا آسیب، بلافاصله نسبت به تعمیر یا تعویض آن ها اقدام شود. وگرنه ممکن است باعث بروز صدمات بیشتر و عمیق‌تر به دستگاه گردد. به عنوان یک نکته بسیار مهم در نظر داشته باشید که تعمیر یا تعویض انواع قطعا ژنراتور های دیزلی حتما بایستی یک تکنسین ماهر و با تجربه انجام شود.

لوازم یدکی کدام برند در بازار راحت تر یافت می شود؟

یکی از مهم ترین معیار هایی که در انتخاب و خرید دیزل ژنراتور باید در نظر داشته باشید، بررسی این موضوع است که آیا قطعات و اجزای مختلف دستگاه به راحتی در بازار قابل خریداری است یا نه. متأسفانه قطعات برخی از دستگاه ها در داخل ایران وجود ندارد، یا در تعداد بسیار محدودی به بازار توزیع شده اند. این کار باعث می شود تا هزینه و وقت بسیار زیادی برای پیدا کردن، قطعه مد نظر صرف شود.

از این رو به شما توصیه می کنیم در هنگام خرید دیزل ژنراتور حتما دستگاهی را خریداری کنید که توسط برندی تولید شده باشد که قطعات خود را به ایران توزیع می کند. یکی از بهترین کمپانی های تولید کننده دیزل ژنراتور که از قضا دستگاه های بسیار با کیفیت و کاربردی را تولید می کند، شرکت بادوین است. قطعات و اجزای مختلف این دستگاه به راحتی قابل دسترسی بوده و شما می توانید از هر جای ایران نسبت به خرید قطعات دستگاه های بادوین اقدام کنید.

24

سخن پایانی

شایان ذکر است برای خرید دیزل ژنراتور جدید برای خود، می توانید به فروشگاه اینترنتی مجموعه رادوکو مراجعه کرده و بهترین دیزل ژنراتور ها را با منصفانه ترین قیمت برای خود سفارش دهید تا محصول شما در کم‌ترین زمان ممکن برایتان ارسال شود. مجموعه رادوکو، محصولات خود را به سر تا سر ایران ارسال می کند تا همه هموطنان عزیز بتوانند از بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های دیزل ژنراتور بهره ببرند.

 

ارسال نظر: